Thursday, June 25, 2015

උඩරට චාරිකාව - 03


කොළඹ කොටුව දුම්රිය ස්ථානයේ සිට ගල්අගුරු එන්ජිමක් සහිත දුම්රියක් පිටත් වීම
වේදිකාවේ සිටි සියලුදෙනාම දුම්රියට ගොඩවී හමාරය. දුම්රිය ආරක්ෂක නිලධාරීන් දෙදෙනෙක්ද දුම්රියේ ඒමේ අත ගමන් ගනිමින් ඇතැමෙක්ගේ ගමන් බලපත්ර පරීක්ෂාවේ යෙදේ.  කෙමෙන් කෙමෙන් වේලාවද උ
දෑසන 8.30 විය. අප සිටි දුම්රිය ගමන් අරඔන බවට නිවේදනයක් ලැබුනි. වරක් දෙවරක් නලාව නාදකර දුම්රිය ගමන් ආරම්භ කළේය. ඒ අපි පිටවුයේ චාරිකාවේ පලමු දුම්රිය නැවතුම වන කොලඔ කොටුව දුම්රිය ස්ථානයෙනි. 

වේදිකා 10 කින් සමන්විත වන කොලඔ කොටුව දුම්රිය ස්ථානය බ්‍රිතාන්‍ය ජාතිකයන් විසින් පලමු අධියරේදී සාදන ලද දුම්රිය ස්ථාන වලින් එකකි. වේදිකා 2කින් සමන්විත වන පරිදී කොලඔ කොටුව දුම්රිය ස්ථානය මුලින්ම සාදන ලද්දේ 1864 වර්ශයේදීය. ඉන්පසු නමක් නොතිබුනු මෙම දුම්රිය නැවතුම්පොළ  "කොටුව" යන නමින් 1877 වර්ශයේදී නම් කෙරුනි. කාලය ගතවත්ම දුම්රිය සේවය පුලුල් වීම නිසා කොටුව දුම්රිය ස්ථානයද පුලුල් කිරීමේ අවශ්‍යතාවයක් මතු විය. එවකට දුම්රිය දෙපාර්ථමේන්තුවේ කළමණාකරු වශයෙන් සේවයේ නියුතුව සිටි බ්‍රිතාන්‍ය ජාතික G.P.Green මහතා මේ සදහා පුරෝගාමී වී වැඩ අරඔන ලද්දේ වර්ශ 1906 දීය. ඔවුන්ගේ මවු රටේ Victoria දුම්රිය ස්ථානයට යම්තාක් දුරට සමාන වන ලෙස කොලඔ කොටුව දුම්රිය ස්ථානයෙ අලුත්වැවියා කොට වර්ශ 1917 දී ජනතා අයිතියට පත් කෙරුනි. වර්තමානය වනවිට අපට දැකගත හැකි වන්නේද වර්ෂ 1917 දී ජනති අයිතියට පත්වුනු දුම්රිය ස්ථානයයි. මෙසේ පුරාවෘත්තයකට හිමිකම් කියන කොලඔ කොටුව දුම්රිය ස්ථානයද කෙමෙන් කෙමෙන් අප දෑස්මානයෙන් නොපෙනී යන්නේ අප දුම්රියේ ගමන් මාර්ගයේ ඉදිරියට ඇදීමත් සමගය.

කොළඹ කොටුව දුම්රිය ස්ථානය

අප ගමන්ගන්නා දුම්රියේ මීලග දුම්රිය නැවැතුම්පොල වනුයේ රාගම දුම්රිය ස්ථානයයි. ඒ දක්වා ගමන් කිරීමේදී අප මුලින්ම පසු කරන දුම්රිය ස්ථානය වන්නේ මරදාන දුම්රිය ස්ථානයයි. මෙම දුම්රිය ස්ථානයද මුල් අධියරේදීම වර්ෂ 1864 දී බ්රිතාන්‍ය ජාතියන් විසින් නිපදවනු ලැබූවකි. එවකට මෙහි නාමය වූයේ  Colombo Terminus Station යනුවෙනි. පසුව මෙයද වර්ෂ 1906 දී නවීකරනය ආරම්භ කිරීමෙන් පසු වර්ෂ 1917 දී මරදාන දුම්රිය ස්ථානය යන නමින් ජනතා අයිතිය වෙත පැවරුණි. මෙය සාදා තිබෙන්නේද බ්‍රිතාන්‍ය ගොඩනැගිල්ලක ආකෘතියකට අනුවය. අප රටෙහි දුම්රිය සංඥා පාලනය කරන ප්‍රධාන දුම්රිය ස්ථානය වන්නේ මරදාන දුම්රිය ස්ථානයයි. ප්‍රධාන මාර්ගය , පුත්තලම් මාර්ගය , මුහුදුබඩ දුම්රිය මාර්ගය , කැලණිවැලි මාර්ගය යන මාර්ග 4ම මරදාන දුම්රිය සථානයේ පාලනයට නතුව පවතින දුමිරිය මාර්ග වේ. අප ගමන්ගන්නා ප්‍රධාන මාර්ගය සැලකුවහොත් එම මාර්ගයේ රඹුක්කන දුම්රිය ස්ථානය දක්වා ප්‍රදේශය මරදාන දුම්රිය සංඥා පද්ධතියේ පාලනයට නතුව පවතී. මරදාන දුම්රිය ස්ථානය මගින් දෛනිකව දුම්රියයන් 290 ක් පාලනය කරනු ලබන අතර දුම්රිය උප නියාමකවරුන්ගේ කාර්යාලය පිහිටා ඇත්තේද මරදාන දුම්රිය ස්ථානයේය. කොලඔ කොටුව දුම්රිය ස්ථානයේ සිට මරදාන දුම්රිය ස්ථායට ඇත්තේද 2Km ක දුර ප්‍රමාණයකි.  දැන් අප ගමන්ගන්නා උඩරටමැණිකේ දුම්රිය මරදාන දුම්රිය ස්ථානය පසුකරමින්ද ඉදිරියට ඇදෙයි.

මරදාන දුම්රිය ස්ථානය

අද දිනයට සමාප්තිය......................................

Author - Dushantha Nanayakkara


*****මෙහි අන්තර්ගත සියලුම කරුනු සම්බන්ධ අයිතිය මෙය සැකසු රචකයා වන මා සතුවන අතර මෙහි අන්තර්ගත කිසිවක් රචකයාගේ නිසි අවසරයකින් තොරව කිසිදු මාධ්‍යයක් තුලට අන්තර්ගත කිරීම වරදකි. මෙහි ඇති ඇතැම් චායාරූප අන්තර්ජාලයෙන් උපුටා ගන්නා ලද චායාරූප වේ*****

කොළඹ කොටුව දුම්රිය ස්ථානය

කොළඹ කොටුව දුම්රිය ස්ථානය

මරදාන දුම්රිය ස්ථානයේ අතීත දර්ශනයක්

මරදාන දුම්රිය ස්ථානය

මරදාන දුම්රිය ස්ථානය

මරදාන දුම්රිය ස්ථානයේ ඇති දුම්රිය සංඥා පාලන කුටිය

මරදාන දුම්රිය ස්ථානයේ ඇති දුම්රිය සංඥා පාලන කුටිය තුල ක්‍රියාකාරීත්වය

මරදාන දුම්රිය ස්ථානයේ ඇති දුම්රිය සංඥා පාලන කුටිය තුල ක්‍රියාකාරීත්වය


අප ගමන්ගන්නා දුම්රිය පැමිනෙන තුරු 3 වන වේදිකාවේ බලා සිටින මගීන්
අප ගමන්ගැනීමට බලාපොරොත්තු වන්නාවූ දුම්රිය කොළඹ කොටුව දුම්රිය ස්ථානයට පැමිණි මොහොත
අප චාරිකාවේ සිතියම සහ මේ වනවිට අප සිටින්නාවූ ස්ථානය

No comments:

Post a Comment